Projekt K3 kofinanciran od strane Erasmus+ programa EU ;
PRALINE
Promoting Adult Learning In Networks
PRALINE
(Promocija obrazovanja odraslih u mrežama)
WEB STRANICA PROJEKTA: www.pralineadulteducation.eu
Pogledajte letak projekta u poveznici za još više informacija.
PARTNERI NA PROJEKTU ;
1.MBO RAAD vodeći partner NIZOZEMSKA
2.AOC- ASSOCIATION OF COLLAGES VELIKA BRITANIJA
3.ETB - EDUCATION AND TRAINING BOARD IRELAND IRSKA
4.AMKE AMMATTIOSAAMISEN KEHITTÄMISYHDISTYS FINSKA
5.SZKSC -SKUPNOST ZAVODOV KONZORCIJ ŠKOLSKIH CENTROV SLOVENIJA
6.ESTONIAN ASSOCIATION FOR ADVANCEMENT OF VOCATIONAL EDUCATIO ESTONIJA
7.IKASLAN BIZKAIA. -ASOC. DE DIRECTORES/AS DE IMST/PCOS. DE SECU BASKIJA/ŠPANJOLSKA
8.FPEMPRESA -ASOCIACIÓN DE CENTROS DE FORMACIÓN PROFESIONAL ŠPANJOLSKA
9.UNMFREO (UNION NATIONALE DES MAISONS FAMILIALES RURALES D’EDUCATION ET D'ORIENTATION) FRANCUSKA
10. ANESPO ASSOCIAÇÃO NACIONAL DE ESCOLAS PROFISSIONAIS PORTUGAL
11.HAD- HRVATSKO ANDRAGOŠKO DRUŠTVOHRVATSKA
CILJEVI PROJEKTA:
1. Jačanje i proširivanje postojeće mreže / udruženja EUproVET, prema točki 3. općih ciljeva poziva 2 ovog projekta, putem uzajamnog učenja, vršnjačkog savjetovanja i izgradnje kapaciteta oko obrazovanja odraslih;
2. Poticanje europske suradnje između različitih pružatelja usluga i dionika na obrazovanju odraslih općenito.
Ti će se ciljevi postići slojevitim pristupom usmjerenim na praktičare ili one koji rade na razini politike (ponekad i zajedno) iz postojećih zemalja članica EUproVET-a i novih partnerskih zemalja.
Iako nije označen kao "opći cilj poziva" (dopušten je samo jedan cilj), ovaj će projekt također doprinijeti u zemljama sudionicama podršci izgradnje kapaciteta postojećim nacionalnim ili regionalnim mrežama pružatelja obrazovanja odraslih i poboljšati njihovu suradnju na Europskoj razini.
Sve će to biti kroz aktivnosti vršnjačkog učenja (PLA) kako bi se olakšao kontakt licem u lice.
Bit će održana početna konferencija, te sedam (7) daljnjih PLA-ova i završna konferencija - sve će se održati u različitim partnerskim zemljama. Pored toga, PLA će razviti dobre prakse (GP), koje će se zatim dijeliti šire i raspravljati putem mreža u svakoj od zemalja sudionica, kao i putem platforme EPALE radi šireg razmatranja i povratnih informacija. Na primjer, AoC u Velikoj Britaniji ima nacionalnu političku skupinu o učenju i vještinama odraslih gdje se visoki čelnici fakulteta sastaju kako bi razgovarali o novonastalim trendovima, izazovima i mogućnostima vezanim uz učenje odraslih. AoC ima i više neformalnih mreža praktičara koji su u međusobnom kontaktu, a AoC politika vodi elektroničko učenje za odrasle. Ostali primjeri veza partnera na nacionalnoj razini s relevantnim dionicima prikazat će se kroz zajedničke sastanke. Ti bi nacionalni i lokalni prikazi pridonijeli i sudjelovali u PLA-ima, a zatim bi šire dijelili učenje i razvoj. Na ovaj način težimo daljnjoj izgradnji i jačanju dugoročne održivosti EUproVET-a kao kolektivnog glasa u Europi za pružatelje strukovnog obrazovanja i obrazovanja odraslih, ali također jačamo nacionalne i lokalne strategije oko trenutnih i predviđenih izazova učenja i obrazovanja odraslih kroz zajedničko razmišljanje na europskoj razini.
Projekt će propitivati sljedeće teme:
(1) gdje leži odgovornost za učenje i obrazovanje odraslih;
(2) reagiranje na automatizaciju i digitalne vještine;
(3) ciljevi održivog razvoja i utjecaj na / implikacije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih
(4) strategije integracije i učenje domicilnog jezika za učenike migrante;
(5) učenje na radnom mjestu;
UKUPNI PRORAČUN PROJEKTA IZNOSI; 656.144,00 €
UKUPNI GRANT FINANCIRAN OD STANE EU; 498.667,00 €
Sastanak u Lisabonu (ožujak 2022.)
Obrazovanje odraslih: Gdje leži odgovornost i kako države članice EU-a osiguravaju da je obrazovanje za odrasle dostupno i pristupačno na svim razinama.
Članovi projekta PRALINE na 3. PLA sastanku bili su gosti Escola de Comércio de Lisboa. Predstavljeni su nam slučajevi najbolje prakse, njih četiri želimo podijeliti s vama u nastavku.
Slučaj dobre prakse br. 1: Kvalifikacije odrasle osobe u Portugalu: Izazovi i stalna politika mjera prikazan je u prezentaciji uz poveznicu; Adult Qualification in Portugal:
Slučaj dobre prakse br. 2:Priznavanje i potvrda škole informalnih i neformalnih vještina opisan je na sljedećoj poveznici; Recognition and school validation
Slučaj dobre prakse br. 3 ; Metodologije i prakse u obrazovanju odraslih od strane ETAP-a na sljedećoj poveznici:
Methodologies and practices
in adult education by ETAP
Slučaj dobre prakse br. 4: Suradnja škola-poduzeće u kvalifikacijskom slučaju LIDL opisan je na sljedećoj poveznici;
Praline u Valenciji
Dana 7. i 8. listopada, Udruga centara za strukovno obrazovanje i osposobljavanje Valencije (FP Empresa) ugostila je partnere u projektu PRALINE. Projektni partneri razmijenili su znanja o različitim inicijativama koje se provode u Autonomnoj regiji Valenciji, Baskiji i Hrvatskoj vezano uz poboljšanje zapošljivosti, promicanje poduzetništva i duha inovativnosti među polaznicima strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, kao i obrazovanja odraslih.
Na početku je Robert Crespo, savjetnik za tehničko obrazovanje pri odjelu za strukovno obrazovanje i osposobljavanje Generalitata Valencije, govorio o strategijama koje provodi vlada Valencije kako bi povećala mogućnosti zapošljavanja za učenike strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. Nakon toga je Santiago Rodrigo, trener u trening centru CIFP Mislata, predstavio poslovni projekt koji tamošnji studenti provode u sklopu svojeg osposobljavanja.
Drugog dana Sandro De Gregorio predstavio je projekt inkluzivnog ICT osposobljavanja primijenjenog na stvarne potrebe poduzeća koja se nalaze u područjima s nepovoljnim položajem, a koji je prošle godine odabran u sklopu natječaja za inovativne obrazovne projekte “Challenges 2020”.
Nakon toga, Alba Estanyol će objasnila je aktivnosti koje se provode u Baskiji za promicanje učenja odraslih. Koordinatorica Ikaslan Bizkaia zatvorila je ovaj dio susreta predstavljanjem projekta LaborLan, koji su zajednički razvila privatna poduzeća, javna tijela i baskijski VET centri.
Naposljetku, Tihomir Žiljak, dopredsjednik Hrvatskog andragoškog društva, zaključio će ovaj međunarodni događaj prezentirajući hrvatsku politiku promicanja učenja odraslih kao dijela cjeloživotnog učenja.
Predstavnici partnera projekta PRALINE iz deset država sastali su se u La Rochelleu u siječnju 2023. kako bi raspravljali o pitanju održivog razvoja u kontekstu razvoja strukovnog obrazovanja. Domaćini su bili članovi konzorcija Maison Familiale et
Rurale de Maltot, udruge koja je dio mreže za usluge strukovnog obrazovanja i osposobljavanja diljem Francuske. Domaćini su predstavili važnost ovih obrazovni centara za obrazovne programe u ruralnim područjima. Na taj način otklanjaju poteškoće s mobilnosti koje često predstavljaju prepreku za sudjelovanje u
osposobljavanju. Njihovi centri su jako uklopljeni u život lokalnih zajednica, te provode upravljanje u koje su uključeni roditelji, izabrani dužnosnici, socijalni partneri kao i sami provoditelji. Usko surađuju s lokalnim tvrtkama i svim dionicima koji se bave lokalnim razvojem. Važno je njihovo iskustvo i promjene u definiranju uloge
nastavnika. On više ne može biti samo "broker znanja" već umjesto toga mora podržavati razvoj potencijala svakog polaznika kako bi svi mogli učiti i razvijati se tijekom cijelog života. Osoba koja provodi obrazovanje i osposobljavanje, prema njihovom pristupu, treba biti posrednik između resursa (izvori znanja koji su široko dostupni) i učenika, stimulator i motivator polaznika, suradnik u realizaciji
profesionalnih životnih planova polaznika te sudionik u zajednici polaznika, korporativnih suradnika, lokalnih vlasti. Zbog ovih složenih zadataka se provodi izuzetno temeljito obrazovanje i osposobljavanja svih koji sudjeluju u obrazovnim
procesu. Tema ovog susreta bila je usmjerena na ciljeve održivog razvoja Ujedinjenih naroda i njihov utjecaj na pružanje strukovnog i obrazovanja i osposobljavanja. Uvodničari su dali uvid u kritična područja kao što su perspektiva nacionalne politike u Francuskoj, ruralni razvoj i uloga strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, dok su se također fokusirali na ulogu pružatelja obrazovanja i osposobljavanja u pružanju globalnih perspektiva. i nacionalne politike.
Na sastanku su sudjelovali predsjednik Hrvatskog andragoškog društva Dražen Maksimović i potpredsjednik Tihomir Žiljak.
Prezentacije iz Francuske dostupne su na https://www.euprovet.eu/praline
Sastanak u Dublinu (svibanj 2022.)
Učenje jezika za učenike migrante
Domaćin 4. PLA sastanka bio je ETBI. Glavni cilj ovog skupa bio je Važnost uključivanja svih ranjivih skupina i ljudi svih nacionalnosti u bilo koji sustav dodatnog obrazovanja, posebice u području znanja jezika.
Sastanak za partnere projekta PRALINE održan je u Liberties Collegeu u Dublinu.
U nastavku su četiri primjera dobre prakse koje želimo podijeliti s vama.
Primjer dobre prakse 1:
David Hughes predstavio je savršeno zajednički prostor za poučavanje i učenje koji se nalazi na sljedećoj poveznici; ETBI Digital Library
Primjer dobre prakse 2:
SOLAS - raznolikost FET (Further Education and Training) sektora je pojašnjen uz sljedeću prezentaciju na poveznici; The importance of the English language
for successful integration
Primjer dobre prakse 3.
Planiranje i pružanje ESOL usluga za ukrajinske građane detaljnije je razrađen uz poveznicu; Local responses to a global crisis
Značaj DESIGN THINKING-a u obrazovanju odraslih je prikazana kao primjer radionice u sljedećoj prezentacija na poveznici; Design Thinking ProVET Workshop
Merlin Tatrik, voditeljica politike obrazovanja odraslih u Ministarstvu obrazovanja i istraživanja, i Karin Kunnapas, odgovorna za politiku obrazovanja odraslih u Ministarstvu obrazovanja i istraživanja i direktor tvrtke Kood/Jõhvi koja nudi različite oblike učenja, Yngve Rosenblad, glavni analitičar u OSKA-i (Estonsko tijelo za
kvalifikacij)e, Keerli Požogina, voditeljica projekta digitalnih kompetencija u Harnu i Jevgenia Smirnova, voditeljica treninga tržišta rada službu u Estonskom fondu za osiguranje od nezaposlenosti. Partneri su posjetili informativni centar e-Estonija kako bi saznali više o najnovijim digitalnim dostignućima u zemlji. Među njima je uspostava medicinskog portala za svakog stanovnika.
Hrvatskog andragoškog društva Dražen Maksimović.
Prezentacije iz Estonije dostupne su na https://www.euprovet.eu/praline
U svibnju 2023. je organiziran u Helsinkiju sedmi susret u okviru projekta PRALINE.
Domaćin je bila finska asocijacija AMKE koja se bavi razvojem strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. Sudionici su detaljno upoznati s finskim obrazovnim sustavom i načinom funkcioniranja strukovnog osposobljavanja u Finskoj. Saku Lehtinen je vrlo pregledno pokazao sve elemente ovog sustava, a na duhovit način je provođenje strukovnog obrazovanja povezao s kulturološkim razlikama i finskim specifičnostima (prezentacija je ispod teksta). Finski predstavnici su objasnili različite mogućnosti osposobljavanja koje su dostupne polaznicima, kao i mogućnost personalizacije njihovih planova studiranja. Uz to, obrađena je tema strukovnog
obrazovanja i osposobljavanja kao rješenja za nezaposlenost, a Annukka Jamisto, direktorica usluga i Adwoa Brewun, poslovni koordinator u Omniji (organizacija koja ima razvijene obrazovne programe za imigrante), objasnile su moguća rješenja za pomoć imigrantima u zemlji da se osposobe i zaposle (prezentacija ispod teksta). Među sudionicima koji su također podijelili svoje poglede na finski obrazovni sustav i predanost učenju temeljenom na radu bili su Marika Koski, učiteljica na Sataedu; Matti Isokallio, direktor konzorcija za obrazovanje i obuku u Sataeduu (organizacija koja provodi strukovno osposobljavanje i kontinuirano strukovno obrazovanje), Saara Ikkelä, viši stručnjak u Ministarstvu obrazovanja i kulture i Keijo Honkonen, zamjenik ravnatelja Taitotalo centra (Taitotalo je vodeći finski centar za strukovno obrazovanje odraslih, koji svake godine zadovoljava potrebe obrazovanja i osposobljavanja oko 20 000 odraslih). Minna Sandberg, međunarodna koordinatorica u Speziji, posebnoj
ustanovi za VET je prikazala iskustva svoje ustanove u inkluzivnom strukovnom obrazovanju. Jedna od glavnih tema konferencije bila je razvoj mogućnosti da mladi i odrasli mogu učiti zajedno, budući da je polovica učenika u strukovnom obrazovanju
između 20 i 60 godina. Na taj se način obje dobne skupine mogu međusobno nadopunjavati u smislu znanja te profesionalnog i osobnog iskustva, međunarodne mreže pružatelja obrazovanja odraslih koji već djeluju putem učenja o dobroj praksi.
Na sastanku su sudjelovali predsjednik Hrvatskog andragoškog društva Dražen Maksimović i potpredsjednik Tihomir Žiljak.
Linkovi na zanimljive prezentacije sastanka u Helsinkiju nalazi se ovdje:
Članovi HAD-a sudionici su projekta Professionalism of andragogy programa Erasmus+.
Priloženi dokumenti: